onsdag 19 januari 2011

Ta tag i saker..

Jisses vad längesedan det var jag bloggade, men mycket har hänt. Studierna har tagit upp extremt mycket av min tid och pågrund av all stress åkte jag på en rad sjukor under vintern.
Dessutom är lillkatten sjuk, vi åkte med honom till vår underbara veterinär för 1,5 vecka sedan och det visade sig att han har problem med tjocktarmen. Så nu går han på kortison och penicillin samt äter hiskligt dyr dietmat, men han värd varenda krona vårt lilla hjärta. Hoppas, hoppas att han blir bra!
Våren är snart här och nu är det nya tag som gäller! Det är tid för mig att rå om mig själv och bli en bättre version av mig själv. Jag har nu gått ett tag hos psykolog på vårdcentralen och vid sidan av KBT:n jag får för min sociala fobi så försöker vi trassla upp all skit som finns inom mig, mitt bagage är inte litet. Nu ska jag försöka fokusera på det som är bra och göra saker jag mår bra av, jag vill bli fri från mitt förflutna. Orkar inte stå och trampa i den sega gröten längre!
Förutsättningarna för att må bra är bland annat: sömn, motion och bra mat. Sömnen och maten är det inte något större fel på men motionen! I övermorgon ska jag gå till friskis & svettis för första gången och börja med jympa. Min kondition är fruktansvärd, så lite nervös är jag men nu har jag i alla fall varit rökfri i ett över ett halvår (jag mår mycket bättre). Pågrund av att jag slutade röka har jag gått upp ca 10 kg vilket inte gör mig så mycket, jag tycker om min nya rumpa ;) dock kan jag inte ha några av mina kläder längre. Så jag har påbörjat en utrensning av garderoberna, allt ska bort – säljas/skänkas. Jag har redan beställt en del nya kläder (min nya garderob ska vara genomtänkt).
I morgon börjar min nya distanskurs som jag ser mycket fram emot eftersom jag ska få läsa om ett av mina största intressen – Svensk formgivning!!!
Förövrigt så har jag så mycket att skriva om här och då är det ju tur att jag faktiskt kommer ha tid att skriva regelbundet igen! Bland annat måste jag få dela med mig av Lily lolo (mineralsmink som är fritt från gifter och dessutom inte testat på djur).
Nej, nu ska jag återgå till garderobsrensningen!

free your mind
Organica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar