tisdag 25 januari 2011

Hemmagjort tapetklister

Här kommer ett litet recept på tapetklister att göra själv av saker man oftast har hemma:

Du behöver 
8 dl vatten
 
1 dl socker
 
3 msk potatismjöl
 
Ta hälften av vattnet i en kastrull och ställ på spisen. Häll i sockret och låt det lösa upp sig ordenligt. När sockret löst upp sig i vattnet låt vätskan svalna.
 
Andra hälften av vattnet blandas ut med potatismjölet.
 
Till sist blanda ihop de båda vätskorna, låt det sjuda på spisen och du får ett klister som fungerar att
tapetsera med.

De underbara grytorna kommer från Hackman
(jag hade inte tackat nej till den lilla!)

4 kommentarer:

  1. Hej! Jo, det är på Halmstads högskola! Så vi går i samma klass då alltså =) Bra blogg, lite komiskt att jag ser den nu med alla miljövänliga tips när jag precis kommit hem med nya tapeter och färg! =)

    SvaraRadera
  2. Ja, verkligen! Men hur hittade du mig? =)

    SvaraRadera
  3. jaha okej, jag blev nämligen osäker på om jag skrivit upp adressen i den där lilla inforutan =)
    men ja - kul att se ett ansikte! Vart bor du någonstans? Och vad sägs om FB istället, kan va kul att ha någon från klassen å prata me om det behövs =) Sandra Victoria Norberg heter jag där iaf =)

    SvaraRadera
  4. Sedärja, jag sökte på "hemmagjort tapetklister" på google, och din blogg var andra i söklistan :)

    Ha det underbart! (Vet du om ni kommer den 28e, förresten?)

    SvaraRadera