onsdag 26 januari 2011

Besvikelse

Om jag hade kunnat så hade jag byggt mig en trevlig stuga vid skogen och haft ett eget litet vattenverk i bäcken som skulle rinna på baksidan. Jag skulle haft äppelträd och bärbuskar, grönsaksland och örtträdgård. Katterna skulle smyga runt i alla buskar, humlor och fjärilar skulle glatt mumsa på blommorna på min vildvuxna lilla äng i utkanten av trädgården... Men tillbaka till verkligheten.
L och jag skulle kolla på en lägenhet i kväll men jag väcktes i morse av ett sms från kvinnan som bor i den, hon meddelade generat att fastighetsägaren har lovat bort lägenheten. Vi får helt enkelt fortsätta leta, men vi har letat sen i maj, hur svårt ska det vara att hitta en lägenhet i Borås? Jag behöver flytta, har bott här sen jag var 18 år (alltså i ÅTTA år!) och om jag ska kunna bli fri från det förflutna..

Mest av allt längtar jag efter att få inreda, pyssla, fynda och sånt.

Något bra är iaf att jag fick tillbaka min VG-uppsats i Marinbiologin i dag:

Hej Carolina,
 
 
Tack för din trevliga och välskrivna uppsats! Jag delar dina bekymmer för ålen (och fisket överhuvudtaget), och tycker att Lövins bok borde vara obligatorisk för alla marint intresserade.
 
 
Härmed är du klar med kursen, med betyget VG (väl godkänd).



Organica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar