onsdag 13 juli 2011

Hittebord

I går när jag skulle åka till Högskolebiblioteket i Borås (det var stängt, jag vart arg) såg jag ett isär plockat bord och 4 tjusiga stolar utanför soprummet. Jag kunde inte sluta tänka på dessa möbler, bordet såg misstänkt mycket ut som ett perstorpsbord. Jag höll tummarna för att möblerna skulle stå kvar när jag kom hem många timmar senare. Och det gjorde de, det vill säga, bordet och en stol fanns kvar (fast stolen hade ställt sig inne i soprummet istället) och till min stora glädje så var det ett perstorpsbord. Inget virrvarr men det gör mig inget eftersom jag redan råkar ha ett sådant (tack faster). Jag ansåg att jag bara var tvungen att rädda dessa stackars hemlösa möbler och eftersom att vi inte hade några köksmöbler för tillfället (de är kvar i Borås) så passade det utmärkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar