söndag 8 maj 2011

Fattigmansmat

Skrev i förrgår om mitt besök på Ica och hur jag glömde min tunna plånbok hemma.

Egentligen är den inte tunn eftersom det är en filofax men ni förstår vad jag menar, jag är allt annat än rik!
Hur som så var jag och handlade fattigmansmat som jag kallar det, äta måste man och det ska vara näringsrikt!

Varukorgen innehöll bland annat: Torkade kidneybönor, kikärtor, linser och garam mansala-krydda (har man bara mjöl hemma så kan man göra olika enkla och nyttiga biffar). Vitkål, senap, äggfri majonäs och turkiskyoghurt (lyxvaror som man kan göra coleslaw och olika såser av). Två sorters potatis, fasta och mjöliga (till potatismos, ugnspotatis mm mm). Purjo (som jag har till typ allt, t.ex soppa eller i tofuröra) och vitlök. Och sist men inte minst ett stort paket havregryn (+ russin och solrosfrön)!!! Gröt till frukost är billigare än flingor OCH jag har upptäckt att det går åt mindre sojamjölk till gröt än till flingor! Havregrynen kan man ha till annat också, negerbollar om man är gottesugen, till scones, bröd mm.

Handlade rätt mycket och det gick bara på 270 kr och kommer räcka ett bra tag! :)


Man kan variera sin gröt i det oändliga och det gillar jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar