måndag 1 augusti 2011

Sikken dag!

Måndag - vakna upp med klump i magen. Inte för att jag ska jobba eller något annat normalt, nej, utanför att jag har mina psykologtider dessa dagar. Borde döpa om till Psykodag som följs av tofudag... Hrm.. Nu till saken hela morgonen gick fel, jag träffade en galen kaja på korsvägen, jag valde att ta det som ett dåligt tecken. På bussen började jag grina och när jag anlände till vårdcentralen så skyndade jag in på toaletten för att lugna ner mig. Efter några minuter gick jag ut och ställde mig i väntrummet (där det på måndagsmornar brukar vara ganska mycket folk), när det äntligen är min tur att prata med receptionisten så kommer än äldre dam fram till mig, knackar mig på axeln och säger "din kjol.. din kjol har fastnat.." SÅKLART min kjol... där står jag med kjolen nedstoppad i mina sexiga cykelbyxor som jag har under kjolen... jag gillar inte uppmärksamhet, en av orsakerna till att jag går i terapi.. så ni kan ju gissa att det inte var så kul.

3 kommentarer:

  1. Hahaha, förlåt vännen, men för en utomstående är det där jätteroligt! Men för den som råkar ut själv är det såklart inte lika muntert, och om man är en person som gärna vill gå osedd så är det ju extra vidrigt att stå där i allas blickfång med en kjol i cykelbyxorna.

    Jag tycker ändå du är härlig som skriver med lite självdistans och humor om det!

    Kram C

    SvaraRadera
  2. Hoppas du har en bättre dag idag! Vissa dagar är verkligen åt helvete.
    Jag hade också en hemsk dag igår. Ångesten låg tätare än vanligt över min själ. Är så trött på att styras av rädsla och fixering vid vad alla andra tycker! Jag är handlingsförlamad, medan livet passerar revy!
    Min älskling skickade iväg mig till löp bandet. Kändes lite bättre efteråt. Men jag spyr på min sociala fobi!
    Förlåt! Så negativ jag är! Ha en dag idag då du är snäll mot dig själv! Okej?
    Maria

    SvaraRadera
  3. C- Många som verkar tycka det är roligt ;) Saken är att jag faktiskt inte skämdes så mycket jag blev mest förbannad för att ytterligare en mindre rolig sak hände den morgonen. Det ÄR nästan humoristiskt. Kram

    Maria - Åh, känner igen mig i "Jag är handlingsförlamad, medan livet passerar revy!" Bra!
    JO, jag ska göra mitt bästa! :)
    Kram

    SvaraRadera