onsdag 7 september 2011

Att ha mål

Det händer så otroligt mycket nu så jag hinner knappt skriva här. Skolan har ju börjat och fy farao vad hemskt det är. Alltså, skolan i sig är inte hemsk och en del föreläsningar är jätteintressanta. Men att vakna med den där hemska, hemska ångesten varje morgon är inget kul. Att dagen sedan oftast fortsätter med att jag åker buss, som nästan alltid är full spär på ångesten och paniken. Här om dagen skulle jag ha seminarium, jag mådde så fruktansvärt dåligt och gick och knippade efter luft på vägen mellan centralen och skolan (folk kollade konstigt på mig) väl i skolan låste jag in mig på dass och tillät ångesten att komma över mig ett par minuter. Jag överlevde! Det trodde jag aldrig men jag överlevde! Det kommer vara lika jobbigt nästa gång, det vet jag men jag måste försöka ta en dag i taget nu för jag vill verkligen klara detta!

Så till det jag egentligen ville skriva om; mål.
Att ha mål, stora som små, är en viktig drivkraft för oss människor!
Därför har jag komponerat några sådana.

Slutmål - få en utbildning, bli fritidspedagog, klarat av utbildningen.
Delmål - Klara första kursen, klara andra kursen, klara tredje kursen, klarat mig igenom första terminen.
Små mål - Klara dag för dag, vecka för vecka.



Jag tror att om jag klarar dessa mål så kommer det i sig stärka mig mycket och jag kanske mår en smula bättre.
Att ha vänner och bekanta som stöttar en och hjälper en att hålla sig på spåret är guld värt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar